Telemarketing
Za pośrednictwem telefonów możliwe jest nie tylko przeprowadzanie badań ankietowych, ale też i prowadzenie niezwykle skutecznych działań marketingowych. Jeśli chodzi bowiem o badanie cati to na ogół okazuje się, że są one dobrze przeprowadzane.
Sporo zależy jeszcze od tego do kogo uda się oczywiście dodzwonić. Są osoby, szczególnie uprzedzone do takiej formy prowadzenia badań ankietowych. Czasem jednak nawet bardzo skuteczna rozmowa telefoniczna nie zastąpi rozmowy na żywo. Jak dowiodły prowadzone obserwacje najlepsze wyniki ankietowe uzyskuje się zwykle przy prowadzeniu badań ankietowych bezpośrednich, aczkolwiek nie zawsze jest to forma najlepsza.
Czas to pieniądz
Nie do każdego można w taki sposób bowiem dotrzeć, istotna jest też skala prowadzonego przez ankieterów badania. Wszakże telefoniczny konsultant jest w stanie w o wiele krótszym czasie dotrzeć do zdecydowanie większej liczby ankietowanych. Jeśli w danej firmie funkcjonują też odpowiednie projekt bazy danych to możliwe jest też dotarcie do określonych osób, które na przykład reprezentują pewną grupę zawodowa czy też społeczną, jeśli zachodzi taka konieczność w przypadku prowadzonych przez konkretną firmę badań.
Znaczenie telemarketingu
Jednak najważniejszy w naszych czasach staje się jednak telemarketing. Bardzo często wysokiej klasy specjaliści, których zadaniem może być też telefoniczna obsługa klientów, mogą w taki właśnie sposób przekonać osobę do które się dodzwonią do tego, aby zakupiła ona określony produkt czy też usługę. Pojawiają się co prawda próby zautomatyzowania takiego właśnie procesu, aczkolwiek telemerketing skuteczny to telemarketing jak na razie przeprowadzany w przeważającej większości przypadków przez żywą osobę.
Automatyczne wiadomości nie przynoszą takich rezultatów, a osoby do których dodzwoni się automat po prostu się szybciej rozłączają. Jest to zdecydowanie trudniejsze w przypadku rozmowy z żywą osobą. Żywa osoba może także korzystać z różnych metod marketingowych podczas takiej rozmowy w celu namówienia swojego rozmówcy do dokonania określonych zakupów.